REGULAMIN APTEKI INTERNETOWEJ obowiązujący od 20.07.2025 r.
1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez Grupa Aptek Promocyjnych Sp. z o.o. z siedzibą w Michałowicach, za pośrednictwem apteki internetowej centralna.pl (zwanej dalej: „Apteką Internetową”) oraz określa zasady i warunki świadczenia przez
Grupa Aptek Promocyjnych Sp. z o.o. z siedzibą w Michałowicach usług nieodpłatnych drogą elektroniczną.
2. Grupa Aptek Promocyjnych Sp. z o.o. z siedzibą Michałowicach jest uprawniona do prowadzenia apteki ogólnodostępnej na podstawie zezwolenia nr WIF.WA.II.8520.2.52.2016.DB wydanego w dniu 2016.05.23r., data uprawomocnienia 2016.06.07 r., przez Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny w Warszawie.
§ 1 Definicje
1. Dni robocze - oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
2. Dostawa - oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu.
3. Dostawca - oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów:
a) firmę kurierską;
b) InPost Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, świadcząca usługi Dostawy i obsługi systemu skrytek pocztowych (Paczkomat). Produkty lecznicze nie są dostarczane za pośrednictwem InPost Paczkomaty Sp. z o.o. Wysyłka Produktu leczniczego odbywa się warunkach zapewniających jakość Produktu leczniczego oraz bezpieczeństwo stosowania – art. 68 ust 3k ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (Dz.U.2020.944 t.j.), co stanowi podstawę do ograniczenia wyboru Dostawcy w trakcie składania zamówienia.
4. Hasło - oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Aptece Internetowej, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Aptece Internetowej.
5. Klient - oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży.
6. Konsument - oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
7. Konto Klienta - oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu umowy świadczenia usługi Prowadzenie Konta
Klienta.
8. Login - oznacza indywidualne oznaczenie Klienta, przez niego ustalone, składające się z ciągu znaków literowych, cyfrowych lub innych, wymagane wraz z Hasłem do założenia Konta Klienta w Aptece Internetowej. Login jest właściwym adresem poczty elektronicznej Klienta.
9. Produkt leczniczy - oznacza substancję lub mieszaninę substancji, przedstawianą jako posiadająca właściwości zapobiegania lub leczenia chorób występujących u ludzi lub zwierząt lub podawaną w celu postawienia diagnozy lub w celu przywrócenia, poprawienia lub modyfikacji fizjologicznych funkcji organizmu poprzez działanie farmakologiczne, immunologiczne lub metaboliczne.
10. Przedsiębiorca - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność
prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową.
11. Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta - oznacza osobę fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
12. Regulamin - oznacza niniejszy regulamin.
13. Rejestracja - oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób określony w Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Apteki Internetowej.
14. Sprzedawca - oznacza Grupa Aptek Promocyjnych Sp. z o.o. z siedzibą w Michałowicach (05-816), ul.Jesionowa 40, NIP: 5342502919, REGON: 361047370, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000548448, o kapitale zakładowym w wysokości 89.500 złotych; e-mail: [email protected], będącą jednocześnie właścicielem Apteki Internetowej. Numer BDO - 000412114.
15. Strona Internetowa Apteki - oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Aptekę Internetową, działające w domenie centralna.pl.
16. Towar - oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Apteki, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży.
17. Trwałość - zdolność Towaru do zachowania jego funkcji i właściwości w toku zwykłego korzystania.
18. Trwały nośnik - oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez
czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
19. Umowa sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na
zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.
1. 2. § 2 Postanowienia ogólne i korzystanie
z Apteki Internetowej
Wszelkie prawa do Apteki Internetowej, w tym majątkowe prawa autorskie,
prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej,
Strony Internetowej Apteki, a także do wzorców, formularzy, logotypów
zamieszczanych na Stronie Internetowej Apteki (z wyjątkiem logotypów
i zdjęć prezentowanych na Stronie Internetowej Apteki w celach
prezentacji towarów, do których to prawa autorskie należą do podmiotów
trzecich) należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować
wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą
Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.
Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie z Apteki Internetowej było
możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych
przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń
oraz typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne
umożliwiające korzystanie ze Strony Internetowej Apteki to przeglądarka
internetowa w wersji co najmniej Microsoft Edge 109 lub Internet Explorer
3/1811 lub Chrome 110 lub FireFox 109 lub Opera 95 lub Safari 11 lub
nowszych, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu
„cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s.
Strona Internetowa Apteki jest zoptymalizowana dla minimalnej
rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli.
3. Sprzedawca stosuje mechanizm plików "cookies", które podczas
korzystania przez Klientów ze Strony Internetowej Apteki, zapisywane są
przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego
Klienta. Stosowanie plików "cookies" ma na celu poprawne działanie
Strony Internetowej Apteki na urządzeniach końcowych Klientów.
Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Klienta oraz nie
powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Klientów ani
w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Klient
może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej
swojego urządzenia końcowego. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie
„cookies” może jednak spowodować utrudnienia lub uniemożliwić
korzystanie ze Strony Internetowej Apteki.
4. W celu złożenia zamówienia w Aptece Internetowej za pośrednictwem
Strony Internetowej Apteki oraz w celu korzystania z usług świadczonych
drogą elektroniczną za pośrednictwem Strony Internetowej Apteki,
konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty
elektronicznej.
5. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym
oraz wykorzystywanie przez Klienta Apteki Internetowej, Strony
Internetowej Apteki lub usług nieodpłatnych świadczonych przez
Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub
naruszający dobra osobiste osób trzecich.
6. Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie
z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem
pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione,
dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które
zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni
stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających
z sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Klienta z prośbą
o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła.
7. Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Apteki
Internetowej w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która
naruszałaby interes Sprzedawcy, tj. działalności reklamowej innego
przedsiębiorcy lub produktu; działalności polegającej na zamieszczaniu
treści nie związanych z działalnością Sprzedawcy; działalności polegającej
na zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd.
8. Sprzedawca nie prowadzi obrotu hurtowego Produktami leczniczymi
w rozumieniu art. 72 ust. 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo
farmaceutyczne (Dz.U. 2019 poz. 499 t.j.). Sprzedawca zbywa Produkty
lecznicze wyłącznie na rzecz podmiotów uprawnionych, w celach i na
4/18zasadach określonych w przepisach ustawy Prawo farmaceutyczne,
w szczególności zaś jej art. 86a.
9. W ramach wysyłkowej sprzedaży Produktów leczniczych nie mają
zastosowania przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta (Dz.U. 2020 poz. 287 t.j), zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 7 tejże
ustawy.
§ 3 Rejestracja
1. W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać
nieodpłatnej Rejestracji.
2. Rejestracja nie jest konieczna do złożenia zamówienia w Aptece
Internetowej.
3. W celu Rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny
udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Apteki i przesłać
wypełniony formularz rejestracyjny drogą elektroniczną do Sprzedawcy
poprzez wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w formularzu
rejestracyjnym. Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło.
4. W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma możliwość
zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie
odpowiedniego pola w formularzu.
5. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje
niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany
w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie Rejestracji przez Sprzedawcę.
Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną
usługi Prowadzenie Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu
do Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji
danych.
§ 4 Zamówienia
1. Informacje zawarte na Stronie Internetowej Apteki nie stanowią oferty
Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie
Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.
2. Klient może składać zamówienia w Aptece Internetowej za pośrednictwem
Strony Internetowej Apteki przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
3. Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej
Apteki, kompletuje zamówienie wybierając Towar, którym jest
zainteresowany. Dodanie Towaru do zamówienia następuje przez wybór
polecenia "DODAJ DO KOSZYKA" pod danym Towarem prezentowanym na
Stronie Internetowej Apteki. Klient po skompletowaniu całości zamówienia
5/18i wskazaniu w „KOSZYKU” sposobu Dostawy oraz formy płatności składa
zamówienie przez wysłanie formularza zamówienia do Sprzedawcy,
wybierając na Stronie Internetowej Apteki przycisk „Zamawiam i płacę”.
Każdorazowo przed wysyłką zamówienia do Sprzedawcy, Klient jest
informowany o łącznej cenie za wybrany Towar i Dostawę, jak też
o wszystkich dodatkowych kosztach, jakie jest zobowiązany ponieść
w związku z Umową sprzedaży.
4. Złożenie zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty
zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia.
5. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta
adres poczty elektronicznej potwierdzenie jego złożenia.
6. Następnie, po potwierdzeniu złożenia zamówienia, Sprzedawca przesyła na
podany przez Klienta adres poczty elektronicznej informację o przyjęciu
zamówienia do realizacji. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji
jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w §4 ust.
4 powyżej i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa
sprzedaży.
7. Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej
warunki, przesyłając je na Trwałym nośniku, na adres poczty
elektronicznej Klienta lub pisemnie na wskazany przez Klienta, podczas
Rejestracji lub składania zamówienia adres.
1. 2. § 5 Płatności
Ceny na Stronie Internetowej Apteki zamieszczone przy danym Towarze
stanowią ceny brutto i nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy
i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść
w związku z Umową sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany
przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu zamówienia.
Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:
a) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym
przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu
Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz
po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy);
b) karta płatnicza oraz przelew bankowy poprzez zewnętrzny system
płatności przelewy24.pl, obsługiwany przez firmę PayPro S.A.
z siedzibą w Poznaniu (w tym przypadku realizacja zamówienia
rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę
potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po wpłynięciu środków na
rachunek bankowy Sprzedawcy);
c) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy, z odroczonym
terminem płatności. Klient po wybraniu metody płatności PayPo
6/183. 4. (przelewy24) obsługiwanej przez PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu,
zostaje przekierowany do serwisu transakcyjnego PayPo
(przelewy24), zaś skorzystanie z tej formy płatności wymaga
uprzedniego dokonania pozytywnej weryfikacji danych Klienta przez
dostawcę płatności PayPo na warunkach określonych w regulaminie
płatności udostępnianym przez PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu.
Realizacja zamówienia i wysyłka rozpoczęte zostaną po przesłaniu
Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia;
d) gotówką za pobraniem, płatność Dostawcy przy dokonywaniu
Dostawy (w tym przypadku realizacja zamówienia zostanie
rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia
przyjęcia zamówienia).
Klient powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej
z zawartej Umowy sprzedaży w terminie 2 Dni roboczych, jeżeli wybrał
formę przedpłaty.
W wypadku niewykonania zobowiązania przez strony umowy w terminie
ściśle określonym, wynikającym z zawartej Umowy sprzedaży, strona
uprawniona może w razie zwłoki drugiej strony odstąpić od umowy bez
wyznaczenia terminu dodatkowego, zgodnie z art. 492 Kodeksu Cywilnego.
Odstąpienie od umowy może nastąpić w terminie 2 Dni roboczych od dnia
zawarcia Umowy sprzedaży. Powyższe uprawnienie ma zastosowanie
w szczególności w sytuacji niewywiązania się przez Klienta z obowiązku
dokonania płatności za złożone zamówienie w terminie ściśle określonym,
wskazanym powyżej. W takiej sytuacji, po bezskutecznym upływie terminu
na dokonanie płatności, Sprzedawca prześle Klientowi na Trwałym nośniku
oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 492 Kodeksu
Cywilnego.
§ 6 Dostawa
1. Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towar zgodny z Umową
sprzedaży.
3. 4. 5. 6. Sprzedawca zamieszcza na Stronie Internetowej Apteki informację o liczbie
Dni roboczych potrzebnych do Dostawy i realizacji zamówienia.
Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie Internetowej
Apteki liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z §5 ust. 2 Regulaminu.
Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie Internetowej
Apteki liczony jest w Dniach roboczych od dnia zawarcia Umowy sprzedaży
w wypadku wyboru przez Klienta opcji płatności „za pobraniem”.
Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy
7/18na adres wskazany w formularzu zamówienia, przy uwzględnieniu
ograniczeń w wyborze Dostawcy Produktów leczniczych.
Produkt leczniczy ze względów bezpieczeństwa oraz ze względu na
konieczność zapewnienia odpowiednich warunków jakościowych, nie jest
dostarczany za pośrednictwem InPost Paczkomaty Sp. z o.o.
W przypadku wyboru InPost Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie jako
Dostawcy, adresem Dostawy będzie adres wskazany przez Klienta
w momencie składania zamówienia, w tym adres paczkomatu lub inny
podany adres dostawy.
7. W dniu wysłania Towaru do Klienta przekazywana jest na adres poczty
elektronicznej oraz numer telefonu komórkowego Klienta informacja
potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę wraz z numerem listu
przewozowego.
8. Klient obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób
przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub
uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy
spisania właściwego protokołu.
9. Sprzedawca na adres poczty elektronicznej Klienta podany w formularzu
zamówienia, przesyła dowód zakupu obejmujący dostarczane Towary,
w formie pliku elektronicznego w formacie PDF. W celu otwarcia pliku
Klient powinien posiadać bezpłatne oprogramowanie kompatybilne
z formatem PDF. Sprzedawca rekomenduje w tym celu program Adobe
Acrobat Reader, które można pobrać bezpłatnie pod adresem
https://www.adobe.com.
Klient w celu otrzymania faktury VAT powinien zadeklarować w momencie
dokonywania zakupu, że nabywa Towar jako Przedsiębiorca (podatnik).
Zgłoszenie powyższej deklaracji następuje poprzez oznaczenie
odpowiedniego pola w formularzu zamówienia, przed wysłaniem
zamówienia do Sprzedawcy.
10. W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem,
podanym przy składaniu zamówienia jako adres Dostawy, pracownik
Dostawcy pozostawi awizo lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego
celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie obecny.
11. Po dokonaniu Dostawy zakupionego Towaru, Sprzedawca w ramach
realizacji umowy z Klientem może przesłać Klientowi na adres poczty
elektronicznej zaproszenie do wypełnienia ankiety w celu zbadania jego
opinii o przeprowadzonej transakcji. Klient jest uprawniony, jednak nie
zobowiązany do jej wypełnienia.
1. § 7 Rękojmia dla Przedsiębiorców
Sprzedawca zapewnia Dostawę Towaru pozbawionego wad. Sprzedawca
8/18jest odpowiedzialny względem Przedsiębiorcy, jeżeli Towar ma wadę.
2. Jeżeli Towar ma wadę, Przedsiębiorca może:
a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy
sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych
niedogodności dla Przedsiębiorcy wymieni Towar wadliwy na wolny
od wad albo wadę usunie.
Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony
lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił
zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia
wad. Przedsiębiorca może zamiast zaproponowanego przez
Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad
albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że
doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany
przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych
kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez
Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się
wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej
wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby
Przedsiębiorcę inny sposób zaspokojenia.
b) żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia
wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na
wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych
niedogodności dla Przedsiębiorcy.
Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Przedsiębiorcy,
jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru
wadliwego w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe
lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do
zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów.
Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
3. Przedsiębiorca, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest
obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. Koszt
dostarczenia pokrywa Sprzedawca.
4. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie
stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Przedsiębiorcy.
Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad
przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się
przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie
Przedsiębiorca może odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli
Przedsiębiorca żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia
wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia
oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego
upływu terminu do wymiany Towaru, lub usunięcia wady
5. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży,
9/186. 7. 8. Przedsiębiorca może kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy,
tj.05-820 Piastów ul. Wybickiego 3.
Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację,
ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji związanej z realizacją
Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Przedsiębiorcę.
Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem
z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez
Sprzedawcę. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej
i przesłana na adres [email protected]. W zgłoszeniu
reklamacyjnym Przedsiębiorca winien zawrzeć opis zaistniałego problemu.
Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje
reklamacje i udziela Przedsiębiorcy odpowiedzi.
Sprzedawca umożliwia Klientowi będącemu Konsumentem, skorzystanie
z pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Podmiotem
uprawnionym, właściwym dla Sprzedawcy jest Wojewódzki Inspektorat
Inspekcji Handlowej w Warszawie, ul. Sienkiewicza 3, 00-015 Warszawa,
http://www.wiih.org.pl.
§ 8 Gwarancja
1. Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją
udzieloną przez producenta Towaru bądź dystrybutora.
2. W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia
i treści gwarancji jest każdorazowo prezentowana na Stronie Internetowej
Apteki.
§ 9 Niezgodność towaru z umową
Reklamacja Konsumenta oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami
Konsumenta
1. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają
w szczególności jego:
a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w
odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również
kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
b) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny
Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta,
o którym Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami
Konsumenta, powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia
umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
2. Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
10/18a) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego
rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm
technicznych lub dobrych praktyk;
b) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym Trwałość
i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Towarów z elementami
cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe
dla Towaru tego rodzaju i których Konsument lub Przedsiębiorca
z uprawnieniami Konsumenta może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod
uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez
Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich
imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że
Sprzedawca wykaże, że:
a. nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając
rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć;
b. przed zawarciem umowy publicznej zapewnienie zostało
sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne
zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób;
c. publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta
lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o zawarciu
umowy.
c) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których
dostarczenia Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami
Konsumenta może rozsądnie oczekiwać;
d) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca
udostępnił Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami
Konsumenta przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej
próbki lub takiego wzoru.
3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru
z umową w zakresie, o którym mowa w §9 ust. 2, jeżeli Konsument lub
Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, najpóźniej w chwili zawarcia
umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru
odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w §9 ust. 2, oraz
wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową
wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:
a) zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego
odpowiedzialność;
b) niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta lub
Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta wynikało z błędów
w instrukcji dostarczonej przez przedsiębiorcę lub osobę trzecią.
5. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową
istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej
11/18chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez
Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich
imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową,
który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru,
istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub
domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub
charakterem braku zgodności Towaru z umową.
6. Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia
braku zgodności Towaru z umową określonego w §9 ust. 5, jeżeli brak ten
podstępnie zataił.
7. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument lub Przedsiębiorca
z uprawnieniami Konsumenta może żądać jego naprawy lub wymiany.
8. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument lub Przedsiębiorca
z uprawnieniami Konsumenta żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać
naprawy, gdy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta
żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową
w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami
Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla
Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby
nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia
towaru do zgodności z umową.
9. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie
okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru
z umową, wartość Towaru zgodnego z umową oraz nadmierne
niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami
Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do
zgodności z umową.
10. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili,
w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta lub
Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta o braku zgodności z umową,
i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy
z uprawnieniami Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel,
w jakim Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta go
nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat
pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
11. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta udostępnia
Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera
od Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta Towar na
swój koszt.
12. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności
Towaru z umową, Sprzedawca demontuje towar oraz montuje go ponownie
po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na
swój koszt.
13. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie jest
12/18zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie
został wymieniony.
14. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową Konsument lub Przedsiębiorca
z uprawnieniami Konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
albo odstąpieniu od umowy, gdy:
a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową
zgodnie z §9 ust. 8 powyżej;
b) Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową zgodnie
z §9 ust. 10 do §9 ust. 12 powyżej;
c) brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że
Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
d) brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia
obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego
skorzystania ze środków ochrony określonych od §9 ust. 7 do §9 ust. 12
powyżej;
e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie
doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub
bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy
z uprawnieniami Konsumenta.
15. Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta
w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
16. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami
Konsumenta, kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta
o obniżeniu ceny.
17. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie może
odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny.
Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny.
18. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Towarów
dostarczonych na podstawie umowy Konsument lub Przedsiębiorca
z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od umowy jedynie
w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów
nabytych przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami
Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można
rozsądnie oczekiwać, aby Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami
Konsumenta zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z umową.
19. W razie odstąpienia od umowy Konsument lub Przedsiębiorca
z uprawnieniami Konsumenta niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na
jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy
z uprawnieniami Konsumenta cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie
14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
13/1820. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu
zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami
Konsumenta, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami
Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się
dla niego z żadnymi kosztami.
21. Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów, o których
mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu
sporów konsumenckich.
§ 10 Odstąpienie od Umowy sprzedaży
1. Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami
Konsumenta, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni
odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
2. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili
objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta, Przedsiębiorcę
z uprawnieniami Konsumenta lub wskazaną przez nich osobę trzecią inną
niż przewoźnik.
3. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić
od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu.
Oświadczenie to może zostać złożone przykładowo pisemnie na adres
Sprzedawcy, tj.: Apteka Centralna, ul. Wybickiego 3, (05-820) Piastów, lub
też za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedawcy, tj.:
[email protected]. Oświadczenie można złożyć na formularzu,
którego wzór został zamieszczony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej
Apteki pod adresem: Formularz odstąpienia. Do zachowania terminu
wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
4. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić
od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu za
pośrednictwem formularza udostępnionego na stronie internetowej pod
adresem: Elektroniczny Formularz odstąpienia. Do zachowania terminu
wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Sprzedawca
niezwłocznie potwierdza Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami
Konsumenta otrzymanie formularza złożonego za pośrednictwem strony
internetowej.
5. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży jest ona uważana za
niezawartą.
6. Jeśli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta złożył
oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zanim Sprzedawca przyjął
jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
7. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta, lub Przedsiębiorcy
14/18z uprawnieniami Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić
mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt Dostawy Towaru
do Konsumenta, lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta.
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od
Konsumenta, lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta do chwili
otrzymania z powrotem Towaru, lub dostarczenia przez Konsumenta, lub
Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta dowodu odesłania Towaru,
w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta
korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Towaru
inny niż najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany przez Sprzedawcę,
Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi lub
Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta poniesionych przez niego
dodatkowych kosztów.
9. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ma obowiązek
zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie
14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania
terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem
tego terminu.
10. W wypadku odstąpienia Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorca
z uprawnieniami Konsumenta ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu.
11. Jeśli ze względu na swój charakter Towar nie może zostać w zwykłym trybie
odesłany pocztą, Sprzedawca informuje Konsumenta oraz Przedsiębiorcę
z uprawnieniami Konsumenta o kosztach zwrotu rzeczy na Stronie
Internetowej Apteki.
12. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi
odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem
korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
13. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami
Konsumenta chyba, że Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami
Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się
dla niego z żadnymi kosztami.
14. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi oraz
Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do umów,
w których Towarem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca
krótki termin przydatności do użycia.
15. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi oraz
Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do umów,
w których Towarem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu,
której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę
zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte
po dostarczeniu.
15/1816. Towar będący Produktem leczniczym, wydawany z apteki ogólnodostępnej
lub punktu aptecznego w ramach wysyłkowej sprzedaży Produktów
leczniczych nie podlega zwrotowi, za wyjątkiem sytuacji gdy powodem
zwrotu jest wada jakościowa, niewłaściwe wydanie lub sfałszowanie
Produktu leczniczego.
17. Produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia
żywieniowego i wyroby medyczne wydane z apteki nie podlegają zwrotowi,
nie dotyczy to produktu leczniczego lub wyrobu medycznego zwracanego
aptece z powodu wady jakościowej, niewłaściwego ich wydania lub
sfałszowania produktu leczniczego.
§ 11 Usługi nieodpłatne
1. Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną usługi
nieodpłatne:
a) Newsletter;
2. 3. 4. 5. 6. 7. b) Prowadzenie Konta Klienta.
Usługi wskazane w §11 ust. 1 powyżej świadczone są 7 dni w tygodniu, 24
godziny na dobę.
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form,
czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług,
o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.
Z usługi Newsletter może skorzystać każdy Klient, który wprowadzi swój
adres poczty elektronicznej, wykorzystując w tym celu formularz
udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Apteki. Po
przesłaniu wypełnionego formularza, Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą
elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w przesłanym
formularzu potwierdzenie przez Sprzedawcę. Z tą chwilą zawarta zostaje
umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter.
Klient może dodatkowo podczas Rejestracji zaznaczyć odpowiednie pole
w formularzu rejestracyjnym w celu subskrypcji usługi Newsletter.
Usługa Newsletter polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę, na adres poczty
elektronicznej, wiadomości w formie elektronicznej zawierającej informacje
o nowych produktach lub usługach w ofercie Sprzedawcy. Newsletter
przesyłany jest przez Sprzedawcę do wszystkich Klientów, którzy dokonali
subskrypcji.
Każdy Newsletter kierowany do danych Klientów zawiera w szczególności:
informację o nadawcy, wypełnione pole „temat”, określające treść przesyłki
oraz informację o możliwości i sposobie rezygnacji z usługi nieodpłatnej
Newsletter.
Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newsletter’a przez
16/18wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego
w każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach usługi Newsletter
lub za pośrednictwem dezaktywacji odpowiedniego pola w Koncie Klienta.
8. Usługa Prowadzenie Konta Klienta dostępna jest po dokonaniu Rejestracji na
zasadach opisanych w Regulaminie i polega na udostępnieniu Klientowi
dedykowanego panelu w ramach Strony Internetowej Apteki,
umożliwiającego Klientowi modyfikacje danych, które podał podczas
Rejestracji, jak też śledzenia stanu realizacji zamówień oraz historii
zamówień już zrealizowanych.
9. Klient, który dokonał Rejestracji może zgłosić Sprzedawcy żądanie usunięcia
Konta Klienta, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta
Klienta przez Sprzedawcę, może ono zostać usunięte do 14 dni od
zgłoszenia żądania.
10. Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta Klienta
i usług nieodpłatnych, w przypadku działania przez Klienta na szkodę
Sprzedawcy lub innych Klientów, naruszenia przez Klienta przepisów prawa
lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do Konta
Klienta i usług nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa -
w szczególności: przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń Strony
Internetowej Apteki lub innymi działaniami hakerskimi. Zablokowanie
dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych z wymienionych przyczyn
trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę
zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych. Sprzedawca
zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta Klienta i usług
nieodpłatnych drogą elektroniczną na adres podany przez Klienta
w formularzu rejestracyjnym.
§ 12 Ochrona danych osobowych
1. Zasady ochrony Danych Osobowych zamieszczone są w Polityce
prywatności.
§ 13 Rozwiązanie umowy (nie dotyczy Umów
sprzedaży)
1. Zarówno Klient, jak i Sprzedawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie
usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn,
z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed
rozwiązaniem ww. umowy oraz postanowień poniżej.
2. Klient, który dokonał Rejestracji, rozwiązuje umowę o świadczenie usług
drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Sprzedawcy stosownego
oświadczenia woli, przy użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość,
17/183. umożliwiającego zapoznanie się Sprzedawcy z oświadczeniem woli Klienta.
Sprzedawca wypowiada umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną
poprzez wysłanie do Klienta stosownego oświadczenia woli na adres poczty
elektronicznej podany przez Klienta podczas Rejestracji.
§ 14 Postanowienia końcowe
1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub
nienależytego wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych
z Klientami będącymi Przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi
odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w
granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta będącego
Przedsiębiorcą.
2. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez
wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony
Internetowej Apteki.
3. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży strony
będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla
rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego
Regulaminu jest prawo polskie.
4. Sprzedawca informuje Klienta będącego Konsumentem o możliwości
skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są
w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do
pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą nimi być w szczególności
rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji
Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu.
Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem
wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie
Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta.
Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania
na Stronie Internetowej Apteki. Sprzedawca poinformuje Klienta na 7 dni
przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za
pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną zawierającej odnośnik
do tekstu zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej
treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co
skutkuje rozwiązaniem umowy zgodnie z postanowieniami §13 Regulaminu.
6. 7. Umowy ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 20.07.2025 r.