Regulamin Apteki Internetowej obowiązujący od 20.07.2025r

REGULAMIN APTEKI INTERNETOWEJ obowiązujący od 20.07.2025 r.

1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez Grupa Aptek Promocyjnych Sp. z o.o. z siedzibą w Michałowicach, za pośrednictwem apteki internetowej centralna.pl (zwanej dalej: „Apteką Internetową”) oraz określa zasady i warunki świadczenia przez
Grupa Aptek Promocyjnych Sp. z o.o. z siedzibą w Michałowicach usług nieodpłatnych drogą elektroniczną.

2. Grupa Aptek Promocyjnych Sp. z o.o. z siedzibą Michałowicach jest uprawniona do prowadzenia apteki ogólnodostępnej na podstawie zezwolenia nr WIF.WA.II.8520.2.52.2016.DB wydanego w dniu 2016.05.23r., data uprawomocnienia 2016.06.07 r., przez Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny w Warszawie.

 

§ 1 Definicje

1. Dni robocze - oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

2. Dostawa - oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu.

3. Dostawca - oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów:

a) firmę kurierską;

b) InPost Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, świadcząca usługi Dostawy i obsługi systemu skrytek pocztowych (Paczkomat). Produkty lecznicze nie są dostarczane za pośrednictwem InPost Paczkomaty Sp. z o.o. Wysyłka Produktu leczniczego odbywa się warunkach zapewniających jakość Produktu leczniczego oraz bezpieczeństwo stosowania – art. 68 ust 3k ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (Dz.U.2020.944 t.j.), co stanowi podstawę do ograniczenia wyboru Dostawcy w trakcie składania zamówienia.

4. Hasło - oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Aptece Internetowej, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Aptece Internetowej.

5. Klient - oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży.

6. Konsument - oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

7. Konto Klienta - oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu umowy świadczenia usługi Prowadzenie Konta

Klienta.

8. Login - oznacza indywidualne oznaczenie Klienta, przez niego ustalone, składające się z ciągu znaków literowych, cyfrowych lub innych, wymagane wraz z Hasłem do założenia Konta Klienta w Aptece Internetowej. Login jest właściwym adresem poczty elektronicznej Klienta.

9. Produkt leczniczy - oznacza substancję lub mieszaninę substancji, przedstawianą jako posiadająca właściwości zapobiegania lub leczenia chorób występujących u ludzi lub zwierząt lub podawaną w celu postawienia diagnozy lub w celu przywrócenia, poprawienia lub modyfikacji fizjologicznych funkcji organizmu poprzez działanie farmakologiczne, immunologiczne lub metaboliczne.

10. Przedsiębiorca - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność
prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową.

11. Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta - oznacza osobę fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

12. Regulamin - oznacza niniejszy regulamin.

13. Rejestracja - oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób określony w Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Apteki Internetowej.

14. Sprzedawca - oznacza Grupa Aptek Promocyjnych Sp. z o.o. z siedzibą w Michałowicach (05-816), ul.Jesionowa 40, NIP: 5342502919, REGON: 361047370, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000548448, o kapitale zakładowym w wysokości 89.500 złotych; e-mail: [email protected], będącą jednocześnie właścicielem Apteki Internetowej. Numer BDO - 000412114.

15. Strona Internetowa Apteki - oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Aptekę Internetową, działające w domenie centralna.pl.

16. Towar - oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Apteki, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży.

17. Trwałość - zdolność Towaru do zachowania jego funkcji i właściwości w toku zwykłego korzystania.

18. Trwały nośnik - oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez

czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.

19. Umowa sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na

zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.

1. 2. § 2 Postanowienia ogólne i korzystanie

z Apteki Internetowej

Wszelkie prawa do Apteki Internetowej, w tym majątkowe prawa autorskie,

prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej,

Strony Internetowej Apteki, a także do wzorców, formularzy, logotypów

zamieszczanych na Stronie Internetowej Apteki (z wyjątkiem logotypów

i zdjęć prezentowanych na Stronie Internetowej Apteki w celach

prezentacji towarów, do których to prawa autorskie należą do podmiotów

trzecich) należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować

wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą

Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.

Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie z Apteki Internetowej było

możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych

przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń

oraz typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne

umożliwiające korzystanie ze Strony Internetowej Apteki to przeglądarka

internetowa w wersji co najmniej Microsoft Edge 109 lub Internet Explorer

3/1811 lub Chrome 110 lub FireFox 109 lub Opera 95 lub Safari 11 lub

nowszych, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu

„cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s.

Strona Internetowa Apteki jest zoptymalizowana dla minimalnej

rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli.

3. Sprzedawca stosuje mechanizm plików "cookies", które podczas

korzystania przez Klientów ze Strony Internetowej Apteki, zapisywane są

przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego

Klienta. Stosowanie plików "cookies" ma na celu poprawne działanie

Strony Internetowej Apteki na urządzeniach końcowych Klientów.

Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Klienta oraz nie

powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Klientów ani

w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Klient

może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej

swojego urządzenia końcowego. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie

„cookies” może jednak spowodować utrudnienia lub uniemożliwić

korzystanie ze Strony Internetowej Apteki.

4. W celu złożenia zamówienia w Aptece Internetowej za pośrednictwem

Strony Internetowej Apteki oraz w celu korzystania z usług świadczonych

drogą elektroniczną za pośrednictwem Strony Internetowej Apteki,

konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty

elektronicznej.

5. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym

oraz wykorzystywanie przez Klienta Apteki Internetowej, Strony

Internetowej Apteki lub usług nieodpłatnych świadczonych przez

Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub

naruszający dobra osobiste osób trzecich.

6. Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie

z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem

pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione,

dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które

zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni

stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających

z sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Klienta z prośbą

o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła.

7. Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Apteki

Internetowej w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która

naruszałaby interes Sprzedawcy, tj. działalności reklamowej innego

przedsiębiorcy lub produktu; działalności polegającej na zamieszczaniu

treści nie związanych z działalnością Sprzedawcy; działalności polegającej

na zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd.

8. Sprzedawca nie prowadzi obrotu hurtowego Produktami leczniczymi

w rozumieniu art. 72 ust. 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo

farmaceutyczne (Dz.U. 2019 poz. 499 t.j.). Sprzedawca zbywa Produkty

lecznicze wyłącznie na rzecz podmiotów uprawnionych, w celach i na

4/18zasadach określonych w przepisach ustawy Prawo farmaceutyczne,

w szczególności zaś jej art. 86a.

9. W ramach wysyłkowej sprzedaży Produktów leczniczych nie mają

zastosowania przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach

konsumenta (Dz.U. 2020 poz. 287 t.j), zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 7 tejże

ustawy.

§ 3 Rejestracja

1. W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać

nieodpłatnej Rejestracji.

2. Rejestracja nie jest konieczna do złożenia zamówienia w Aptece

Internetowej.

3. W celu Rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny

udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Apteki i przesłać

wypełniony formularz rejestracyjny drogą elektroniczną do Sprzedawcy

poprzez wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w formularzu

rejestracyjnym. Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło.

4. W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma możliwość

zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie

odpowiedniego pola w formularzu.

5. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje

niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany

w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie Rejestracji przez Sprzedawcę.

Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną

usługi Prowadzenie Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu

do Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji

danych.

§ 4 Zamówienia

1. Informacje zawarte na Stronie Internetowej Apteki nie stanowią oferty

Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie

Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.

2. Klient może składać zamówienia w Aptece Internetowej za pośrednictwem

Strony Internetowej Apteki przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

3. Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej

Apteki, kompletuje zamówienie wybierając Towar, którym jest

zainteresowany. Dodanie Towaru do zamówienia następuje przez wybór

polecenia "DODAJ DO KOSZYKA" pod danym Towarem prezentowanym na

Stronie Internetowej Apteki. Klient po skompletowaniu całości zamówienia

5/18i wskazaniu w „KOSZYKU” sposobu Dostawy oraz formy płatności składa

zamówienie przez wysłanie formularza zamówienia do Sprzedawcy,

wybierając na Stronie Internetowej Apteki przycisk „Zamawiam i płacę”.

Każdorazowo przed wysyłką zamówienia do Sprzedawcy, Klient jest

informowany o łącznej cenie za wybrany Towar i Dostawę, jak też

o wszystkich dodatkowych kosztach, jakie jest zobowiązany ponieść

w związku z Umową sprzedaży.

4. Złożenie zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty

zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia.

5. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta

adres poczty elektronicznej potwierdzenie jego złożenia.

6. Następnie, po potwierdzeniu złożenia zamówienia, Sprzedawca przesyła na

podany przez Klienta adres poczty elektronicznej informację o przyjęciu

zamówienia do realizacji. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji

jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w §4 ust.

4 powyżej i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa

sprzedaży.

7. Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej

warunki, przesyłając je na Trwałym nośniku, na adres poczty

elektronicznej Klienta lub pisemnie na wskazany przez Klienta, podczas

Rejestracji lub składania zamówienia adres.

1. 2. § 5 Płatności

Ceny na Stronie Internetowej Apteki zamieszczone przy danym Towarze

stanowią ceny brutto i nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy

i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść

w związku z Umową sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany

przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu zamówienia.

Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:

a) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym

przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu

Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz

po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy);

b) karta płatnicza oraz przelew bankowy poprzez zewnętrzny system

płatności przelewy24.pl, obsługiwany przez firmę PayPro S.A.

z siedzibą w Poznaniu (w tym przypadku realizacja zamówienia

rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę

potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po wpłynięciu środków na

rachunek bankowy Sprzedawcy);

c) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy, z odroczonym

terminem płatności. Klient po wybraniu metody płatności PayPo

6/183. 4. (przelewy24) obsługiwanej przez PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu,

zostaje przekierowany do serwisu transakcyjnego PayPo

(przelewy24), zaś skorzystanie z tej formy płatności wymaga

uprzedniego dokonania pozytywnej weryfikacji danych Klienta przez

dostawcę płatności PayPo na warunkach określonych w regulaminie

płatności udostępnianym przez PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu.

Realizacja zamówienia i wysyłka rozpoczęte zostaną po przesłaniu

Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia;

d) gotówką za pobraniem, płatność Dostawcy przy dokonywaniu

Dostawy (w tym przypadku realizacja zamówienia zostanie

rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia

przyjęcia zamówienia).

Klient powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej

z zawartej Umowy sprzedaży w terminie 2 Dni roboczych, jeżeli wybrał

formę przedpłaty.

W wypadku niewykonania zobowiązania przez strony umowy w terminie

ściśle określonym, wynikającym z zawartej Umowy sprzedaży, strona

uprawniona może w razie zwłoki drugiej strony odstąpić od umowy bez

wyznaczenia terminu dodatkowego, zgodnie z art. 492 Kodeksu Cywilnego.

Odstąpienie od umowy może nastąpić w terminie 2 Dni roboczych od dnia

zawarcia Umowy sprzedaży. Powyższe uprawnienie ma zastosowanie

w szczególności w sytuacji niewywiązania się przez Klienta z obowiązku

dokonania płatności za złożone zamówienie w terminie ściśle określonym,

wskazanym powyżej. W takiej sytuacji, po bezskutecznym upływie terminu

na dokonanie płatności, Sprzedawca prześle Klientowi na Trwałym nośniku

oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 492 Kodeksu

Cywilnego.

§ 6 Dostawa

1. Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

2. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towar zgodny z Umową

sprzedaży.

3. 4. 5. 6. Sprzedawca zamieszcza na Stronie Internetowej Apteki informację o liczbie

Dni roboczych potrzebnych do Dostawy i realizacji zamówienia.

Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie Internetowej

Apteki liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z §5 ust. 2 Regulaminu.

Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie Internetowej

Apteki liczony jest w Dniach roboczych od dnia zawarcia Umowy sprzedaży

w wypadku wyboru przez Klienta opcji płatności „za pobraniem”.

Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy

7/18na adres wskazany w formularzu zamówienia, przy uwzględnieniu

ograniczeń w wyborze Dostawcy Produktów leczniczych.

Produkt leczniczy ze względów bezpieczeństwa oraz ze względu na

konieczność zapewnienia odpowiednich warunków jakościowych, nie jest

dostarczany za pośrednictwem InPost Paczkomaty Sp. z o.o.

W przypadku wyboru InPost Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie jako

Dostawcy, adresem Dostawy będzie adres wskazany przez Klienta

w momencie składania zamówienia, w tym adres paczkomatu lub inny

podany adres dostawy.

7. W dniu wysłania Towaru do Klienta przekazywana jest na adres poczty

elektronicznej oraz numer telefonu komórkowego Klienta informacja

potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę wraz z numerem listu

przewozowego.

8. Klient obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób

przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub

uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy

spisania właściwego protokołu.

9. Sprzedawca na adres poczty elektronicznej Klienta podany w formularzu

zamówienia, przesyła dowód zakupu obejmujący dostarczane Towary,

w formie pliku elektronicznego w formacie PDF. W celu otwarcia pliku

Klient powinien posiadać bezpłatne oprogramowanie kompatybilne

z formatem PDF. Sprzedawca rekomenduje w tym celu program Adobe

Acrobat Reader, które można pobrać bezpłatnie pod adresem

https://www.adobe.com.

Klient w celu otrzymania faktury VAT powinien zadeklarować w momencie

dokonywania zakupu, że nabywa Towar jako Przedsiębiorca (podatnik).

Zgłoszenie powyższej deklaracji następuje poprzez oznaczenie

odpowiedniego pola w formularzu zamówienia, przed wysłaniem

zamówienia do Sprzedawcy.

10. W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem,

podanym przy składaniu zamówienia jako adres Dostawy, pracownik

Dostawcy pozostawi awizo lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego

celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie obecny.

11. Po dokonaniu Dostawy zakupionego Towaru, Sprzedawca w ramach

realizacji umowy z Klientem może przesłać Klientowi na adres poczty

elektronicznej zaproszenie do wypełnienia ankiety w celu zbadania jego

opinii o przeprowadzonej transakcji. Klient jest uprawniony, jednak nie

zobowiązany do jej wypełnienia.

1. § 7 Rękojmia dla Przedsiębiorców

Sprzedawca zapewnia Dostawę Towaru pozbawionego wad. Sprzedawca

8/18jest odpowiedzialny względem Przedsiębiorcy, jeżeli Towar ma wadę.

2. Jeżeli Towar ma wadę, Przedsiębiorca może:

a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy

sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych

niedogodności dla Przedsiębiorcy wymieni Towar wadliwy na wolny

od wad albo wadę usunie.

Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony

lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił

zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia

wad. Przedsiębiorca może zamiast zaproponowanego przez

Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad

albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że

doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany

przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych

kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez

Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się

wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej

wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby

Przedsiębiorcę inny sposób zaspokojenia.

b) żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia

wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na

wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych

niedogodności dla Przedsiębiorcy.

Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Przedsiębiorcy,

jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru

wadliwego w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe

lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do

zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów.

Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.

3. Przedsiębiorca, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest

obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. Koszt

dostarczenia pokrywa Sprzedawca.

4. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie

stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Przedsiębiorcy.

Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad

przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się

przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie

Przedsiębiorca może odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć

oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli

Przedsiębiorca żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia

wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia

oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego

upływu terminu do wymiany Towaru, lub usunięcia wady

5. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży,

9/186. 7. 8. Przedsiębiorca może kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy,

tj.05-820 Piastów ul. Wybickiego 3.

Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację,

ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji związanej z realizacją

Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Przedsiębiorcę.

Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem

z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez

Sprzedawcę. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej

i przesłana na adres [email protected]. W zgłoszeniu

reklamacyjnym Przedsiębiorca winien zawrzeć opis zaistniałego problemu.

Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje

reklamacje i udziela Przedsiębiorcy odpowiedzi.

Sprzedawca umożliwia Klientowi będącemu Konsumentem, skorzystanie

z pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Podmiotem

uprawnionym, właściwym dla Sprzedawcy jest Wojewódzki Inspektorat

Inspekcji Handlowej w Warszawie, ul. Sienkiewicza 3, 00-015 Warszawa,

http://www.wiih.org.pl.

§ 8 Gwarancja

1. Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją

udzieloną przez producenta Towaru bądź dystrybutora.

2. W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia

i treści gwarancji jest każdorazowo prezentowana na Stronie Internetowej

Apteki.

§ 9 Niezgodność towaru z umową

Reklamacja Konsumenta oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami

Konsumenta

1. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają

w szczególności jego:

a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w

odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również

kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;

b) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny

Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta,

o którym Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami

Konsumenta, powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia

umowy i który Sprzedawca zaakceptował.

2. Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:

10/18a) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego

rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm

technicznych lub dobrych praktyk;

b) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym Trwałość

i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Towarów z elementami

cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe

dla Towaru tego rodzaju i których Konsument lub Przedsiębiorca

z uprawnieniami Konsumenta może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod

uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez

Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich

imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że

Sprzedawca wykaże, że:

a. nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając

rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć;

b. przed zawarciem umowy publicznej zapewnienie zostało

sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne

zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób;

c. publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta

lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o zawarciu

umowy.

c) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których

dostarczenia Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami

Konsumenta może rozsądnie oczekiwać;

d) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca

udostępnił Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami

Konsumenta przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej

próbki lub takiego wzoru.

3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru

z umową w zakresie, o którym mowa w §9 ust. 2, jeżeli Konsument lub

Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, najpóźniej w chwili zawarcia

umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru

odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w §9 ust. 2, oraz

wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.

4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową

wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:

a) zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego

odpowiedzialność;

b) niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta lub

Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta wynikało z błędów

w instrukcji dostarczonej przez przedsiębiorcę lub osobę trzecią.

5. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową

istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej

11/18chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez

Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich

imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową,

który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru,

istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub

domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub

charakterem braku zgodności Towaru z umową.

6. Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia

braku zgodności Towaru z umową określonego w §9 ust. 5, jeżeli brak ten

podstępnie zataił.

7. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument lub Przedsiębiorca

z uprawnieniami Konsumenta może żądać jego naprawy lub wymiany.

8. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument lub Przedsiębiorca

z uprawnieniami Konsumenta żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać

naprawy, gdy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta

żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową

w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami

Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla

Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby

nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia

towaru do zgodności z umową.

9. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie

okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru

z umową, wartość Towaru zgodnego z umową oraz nadmierne

niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami

Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do

zgodności z umową.

10. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili,

w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta lub

Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta o braku zgodności z umową,

i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy

z uprawnieniami Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel,

w jakim Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta go

nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat

pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.

11. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta udostępnia

Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera

od Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta Towar na

swój koszt.

12. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności

Towaru z umową, Sprzedawca demontuje towar oraz montuje go ponownie

po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na

swój koszt.

13. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie jest

12/18zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie

został wymieniony.

14. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową Konsument lub Przedsiębiorca

z uprawnieniami Konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny

albo odstąpieniu od umowy, gdy:

a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową

zgodnie z §9 ust. 8 powyżej;

b) Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową zgodnie

z §9 ust. 10 do §9 ust. 12 powyżej;

c) brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że

Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;

d) brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia

obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego

skorzystania ze środków ochrony określonych od §9 ust. 7 do §9 ust. 12

powyżej;

e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie

doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub

bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy

z uprawnieniami Konsumenta.

15. Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta

w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

16. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami

Konsumenta, kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny

niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania

oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta

o obniżeniu ceny.

17. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie może

odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny.

Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny.

18. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Towarów

dostarczonych na podstawie umowy Konsument lub Przedsiębiorca

z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od umowy jedynie

w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów

nabytych przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami

Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można

rozsądnie oczekiwać, aby Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami

Konsumenta zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z umową.

19. W razie odstąpienia od umowy Konsument lub Przedsiębiorca

z uprawnieniami Konsumenta niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na

jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy

z uprawnieniami Konsumenta cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie

14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.

13/1820. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu

zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami

Konsumenta, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami

Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się

dla niego z żadnymi kosztami.

21. Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów, o których

mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu

sporów konsumenckich.

§ 10 Odstąpienie od Umowy sprzedaży

1. Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami

Konsumenta, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni

odstąpić od niej bez podawania przyczyny.

2. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili

objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta, Przedsiębiorcę

z uprawnieniami Konsumenta lub wskazaną przez nich osobę trzecią inną

niż przewoźnik.

3. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić

od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu.

Oświadczenie to może zostać złożone przykładowo pisemnie na adres

Sprzedawcy, tj.: Apteka Centralna, ul. Wybickiego 3, (05-820) Piastów, lub

też za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedawcy, tj.:

[email protected]. Oświadczenie można złożyć na formularzu,

którego wzór został zamieszczony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej

Apteki pod adresem: Formularz odstąpienia. Do zachowania terminu

wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

4. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić

od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu za

pośrednictwem formularza udostępnionego na stronie internetowej pod

adresem: Elektroniczny Formularz odstąpienia. Do zachowania terminu

wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Sprzedawca

niezwłocznie potwierdza Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami

Konsumenta otrzymanie formularza złożonego za pośrednictwem strony

internetowej.

5. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży jest ona uważana za

niezawartą.

6. Jeśli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta złożył

oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zanim Sprzedawca przyjął

jego ofertę, oferta przestaje wiązać.

7. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni

od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta, lub Przedsiębiorcy

14/18z uprawnieniami Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić

mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt Dostawy Towaru

do Konsumenta, lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta.

Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od

Konsumenta, lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta do chwili

otrzymania z powrotem Towaru, lub dostarczenia przez Konsumenta, lub

Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta dowodu odesłania Towaru,

w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

8. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta

korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Towaru

inny niż najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany przez Sprzedawcę,

Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi lub

Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta poniesionych przez niego

dodatkowych kosztów.

9. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ma obowiązek

zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie

14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania

terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem

tego terminu.

10. W wypadku odstąpienia Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorca

z uprawnieniami Konsumenta ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu.

11. Jeśli ze względu na swój charakter Towar nie może zostać w zwykłym trybie

odesłany pocztą, Sprzedawca informuje Konsumenta oraz Przedsiębiorcę

z uprawnieniami Konsumenta o kosztach zwrotu rzeczy na Stronie

Internetowej Apteki.

12. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi

odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem

korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do

stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.

13. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu

zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami

Konsumenta chyba, że Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami

Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się

dla niego z żadnymi kosztami.

14. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi oraz

Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do umów,

w których Towarem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca

krótki termin przydatności do użycia.

15. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi oraz

Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do umów,

w których Towarem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu,

której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę

zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte

po dostarczeniu.

15/1816. Towar będący Produktem leczniczym, wydawany z apteki ogólnodostępnej

lub punktu aptecznego w ramach wysyłkowej sprzedaży Produktów

leczniczych nie podlega zwrotowi, za wyjątkiem sytuacji gdy powodem

zwrotu jest wada jakościowa, niewłaściwe wydanie lub sfałszowanie

Produktu leczniczego.

17. Produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia

żywieniowego i wyroby medyczne wydane z apteki nie podlegają zwrotowi,

nie dotyczy to produktu leczniczego lub wyrobu medycznego zwracanego

aptece z powodu wady jakościowej, niewłaściwego ich wydania lub

sfałszowania produktu leczniczego.

§ 11 Usługi nieodpłatne

1. Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną usługi

nieodpłatne:

a) Newsletter;

2. 3. 4. 5. 6. 7. b) Prowadzenie Konta Klienta.

Usługi wskazane w §11 ust. 1 powyżej świadczone są 7 dni w tygodniu, 24

godziny na dobę.

Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form,

czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług,

o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.

Z usługi Newsletter może skorzystać każdy Klient, który wprowadzi swój

adres poczty elektronicznej, wykorzystując w tym celu formularz

udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Apteki. Po

przesłaniu wypełnionego formularza, Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą

elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w przesłanym

formularzu potwierdzenie przez Sprzedawcę. Z tą chwilą zawarta zostaje

umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter.

Klient może dodatkowo podczas Rejestracji zaznaczyć odpowiednie pole

w formularzu rejestracyjnym w celu subskrypcji usługi Newsletter.

Usługa Newsletter polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę, na adres poczty

elektronicznej, wiadomości w formie elektronicznej zawierającej informacje

o nowych produktach lub usługach w ofercie Sprzedawcy. Newsletter

przesyłany jest przez Sprzedawcę do wszystkich Klientów, którzy dokonali

subskrypcji.

Każdy Newsletter kierowany do danych Klientów zawiera w szczególności:

informację o nadawcy, wypełnione pole „temat”, określające treść przesyłki

oraz informację o możliwości i sposobie rezygnacji z usługi nieodpłatnej

Newsletter.

Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newsletter’a przez

16/18wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego

w każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach usługi Newsletter

lub za pośrednictwem dezaktywacji odpowiedniego pola w Koncie Klienta.

8. Usługa Prowadzenie Konta Klienta dostępna jest po dokonaniu Rejestracji na

zasadach opisanych w Regulaminie i polega na udostępnieniu Klientowi

dedykowanego panelu w ramach Strony Internetowej Apteki,

umożliwiającego Klientowi modyfikacje danych, które podał podczas

Rejestracji, jak też śledzenia stanu realizacji zamówień oraz historii

zamówień już zrealizowanych.

9. Klient, który dokonał Rejestracji może zgłosić Sprzedawcy żądanie usunięcia

Konta Klienta, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta

Klienta przez Sprzedawcę, może ono zostać usunięte do 14 dni od

zgłoszenia żądania.

10. Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta Klienta

i usług nieodpłatnych, w przypadku działania przez Klienta na szkodę

Sprzedawcy lub innych Klientów, naruszenia przez Klienta przepisów prawa

lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do Konta

Klienta i usług nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa -

w szczególności: przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń Strony

Internetowej Apteki lub innymi działaniami hakerskimi. Zablokowanie

dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych z wymienionych przyczyn

trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę

zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych. Sprzedawca

zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta Klienta i usług

nieodpłatnych drogą elektroniczną na adres podany przez Klienta

w formularzu rejestracyjnym.

§ 12 Ochrona danych osobowych

1. Zasady ochrony Danych Osobowych zamieszczone są w Polityce

prywatności.

§ 13 Rozwiązanie umowy (nie dotyczy Umów

sprzedaży)

1. Zarówno Klient, jak i Sprzedawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie

usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn,

z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed

rozwiązaniem ww. umowy oraz postanowień poniżej.

2. Klient, który dokonał Rejestracji, rozwiązuje umowę o świadczenie usług

drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Sprzedawcy stosownego

oświadczenia woli, przy użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość,

17/183. umożliwiającego zapoznanie się Sprzedawcy z oświadczeniem woli Klienta.

Sprzedawca wypowiada umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną

poprzez wysłanie do Klienta stosownego oświadczenia woli na adres poczty

elektronicznej podany przez Klienta podczas Rejestracji.

§ 14 Postanowienia końcowe

1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub

nienależytego wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych

z Klientami będącymi Przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi

odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w

granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta będącego

Przedsiębiorcą.

2. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez

wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony

Internetowej Apteki.

3. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży strony

będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla

rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego

Regulaminu jest prawo polskie.

4. Sprzedawca informuje Klienta będącego Konsumentem o możliwości

skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji

i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są

w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do

pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą nimi być w szczególności

rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji

Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu

Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu.

Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem

wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie

Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta.

Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania

na Stronie Internetowej Apteki. Sprzedawca poinformuje Klienta na 7 dni

przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za

pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną zawierającej odnośnik

do tekstu zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej

treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co

skutkuje rozwiązaniem umowy zgodnie z postanowieniami §13 Regulaminu.

6. 7. Umowy ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim.

Regulamin wchodzi w życie z dniem 20.07.2025 r.